onsdag 24 augusti 2011

Disharmoniskt liv

Det är som om jag aldrig haft semester. De flesta andra verkar ha hur mycket ledighet att ta ut. Det är någon vecka här och någon vecka där. Lite semester på våren, lite på hösten och så en full semester på sommaren på det. Jag vill också!

På jobbet är vi inne i högsäsong nu, vilket gör att pulsen per automatik går upp ungefär 60 slag i minuten så snart jag närmar mig parkeringen. Hemma är karusellen med att lämna, jobba, hämta, promenera, urfodra, leka med, sanera och natta igång. Tiden räcker inte till, och det är min sömn så stryker på foten.

Sömnbristen gör att jag måste kompensera med att dricka mängder av kaffe för att kunna fungera. Kaffet ger ytterligare hjärtklappning, och har en ganska missgynnsam effekt på en normalt sett hyperaktiv person.

Disharmoni, det är ordet som kommer upp i mitt huvud.

1 kommentar:

Tora sa...

Det är värst nu, höst just efter semester innan man kommit in i rutinerna igen. Men det blir bättre! Man måste landa lite i vardagen. Ta dig en liten stund ibland till att bara andas. Kram!