måndag 22 augusti 2011

Att vaccinera ett barn mot naturen

Vi skulle plocka svamp igår. jag var rätt pepp, men det var jag å andra sidan ensam om. Eller Rex var pepp, men han är å andra sidan mestadels som Aliappappappappapahackspetten (den på julafton, alltså) på anabola, så det räknas inte.

Två minuter in i svampletandet (som resulterade i en tumstor jävla Karl Johan, eftersom de andra vi hittade far flerfamiljshus för maskar) ställer sig Minna med händerna i sidorna och utbrister:
-Neeeej, det här var till och med tråkigare än jag först trodde!

Eeeeh... Efter en sådan sågning, och efter att ha flippat ur lite över fästingar och all världens mygg åkte vi tillbaka till betongen igen.

På kvällen sade jag till barna att vi gör ett nytt försök en annan gång, men fick till svar (från Minnan, så klart):
-Alltså, du skojar! Säg att du skojar, mamma! Vi ska väl inte göra det igen?!

Jag tror att jag får plocka svamp utan barnen hädanefter...men det är ju bara en misstanke jag har.

Inga kommentarer: