söndag 30 maj 2010

Orättvis match

Tänk så mycket man kan hinna med på en vanlig sketen söndag! Promenad med barnen, gos, lyxlunch, fika hos barnens faster, spinning, axel- och triceps i gymmet och slutligen en rejäl omgång i trädgården.


Jag för en minst sagt ojämn kamp mot maskrosorna. De är så många, och jag är bara en!
Ibland tror jag att jag lyckats vinna över dem, men så snart jag vänder ryggen till poppar det upp typ hundra nya gula förbannade blommor! Nåja, förutom det har jag riktigt städade rabatter, en nyklippt gräsmatta, nysatta lavendelplantor, en nysatt hallonbuske, omplanterade amerikanska blåbärsbuskar och en hel del nyplanetade frön (nattviol och regnbågslupin). I sommar ska barnen föhoppningsvis kunna få njuta av trädgårdens egna smultron, jordgubbar, blåbär och hallon.

3 kommentarer:

Anna sa...

Annars är ju gult en rätt fin färg...

Anno sa...

Jag har lärt mig att maskrosor är 2-åriga, så strunta i roten och klipp ner dem bara innan de fröar av sig. Då är du av med dem efter två år... Jag får se nästa år om det stämmer. :P

Fru Egeland sa...

Du kommer aldrig att vinna över maskrosorna (moder natur)så det är lika bra att låta dom va. Gör fina kranser åt barnen istället....