söndag 9 maj 2010

Söndag, så där ja

Efter att ha mått riktigt dåligt större delen av dagen fick humöret ett litet lyft. Några sms från Finaste Lisa och ett bra samtal med Xfred gjorde susen.

Nu har jag börjat planera och fundera på flytt till Uppsala. Även om det kommer ta ett tag känns det som rätt beslut i längden. Uppsala *smakar på ordet* Japp, det är min stad, det. Ironiskt att Xfred var den som skulle stötta mig i beslutsfattandet. Han är ganska klok ibland, faktiskt (inte bara för det att han stöttar mig i detta, utan för det att han faktiskt sade då vi pratade).

Jag tycker förresten du ska titta in hos Tora och följa länken. Tänkvärt och lärorikt.

9 kommentarer:

Anno sa...

Uppsalas slogan: Välkommen hit, välkommen hem! Stämmer så bra in.

Om du kommer, när du kommer så är ni varmt välkomna! Även hit ut till Bästa Byn. :)

Mian sa...

Jag vet, de orden har ekat i mitt huvud sedan jag lämnade stan. Jag längtar hem!

Och tusen tack, vännen! Det känns fint att veta.

Semesterfiraren sa...

Det kanns ju nastan for bra for att vara sant, att du skulle komma tillbaka till Uppsala igen.
Hoppas!

Kram fran en som ar de sista timmarna i Amsterdam :-)

AerynSun sa...

När jag var i exil i Strängnäs kändes de där orden på Uppsalas skylt som ett hån. men nu har jag hittat hem till barndomsstaden Stockholm igen och det känns pepp.

Jag tycker du ska flytta. Uppsala är tusen gånger bättre än Stälje, och du har socialt nätverk där. Jag kommer gärna upp och hälsar på och traskar i min studiestad. Jag bodde ju faktiskt 8 år där, så det är min andra hemstad.

O för övrigt är det grejt att vi ses i helgen tycker jag. Wiiiiiiii!

Anonym sa...

Uppsala tusen gånger bättre än Stälje? På vilket vis då?

Anno sa...

Anonym: atmosfären, befolkningen, utbudet av det mesta, mentalitet, trygghet... det enda som är sämre är att zonen kräver tåligare växter!

Sedan kanske det i första hand inte handlar om fysiska saker, utan om vad som känns bäst. Och det är individuellt!

Mian sa...

Semesterfiraren: Puss!
Aeryn: Ja, de orden på skylten har skurit rakt igenom mig de senaste åren. Jag har saknat staden så det känns rent fysiskt. Förstår vad du menar angående Strängnäs.

Ja, det vore ju helt underbart att få knata runt där och jämföra minnen. Jag har ett ganska bra socialt nätverk här med, men inte på samma sätt. Dessutom är det själva staden jag saknar ¨så mycket.

Anonym: Se Annos svar, hon sätter ord på det hela riktigt bra.

Kram på er!

Tora sa...

Vad kul! Ser fram emot att få träffa dig mer.

Mian sa...

Tora: Verkligen detsamma! :-)
(fast det kommer ta tid innan vi flyttat, det ligger minst ett år framåt i tiden. :-/ )