onsdag 27 januari 2010

Som en kyrkråtta

Lyckas, med ovärderlig hjälp från X, att betala alla räkningar den här månaden också. Pust! Det hade ju dock varit roligt om Försäkringskassan kom tillbaka från jullovet och behandlade min ansökan om bostadsbidrag. Det skulle också vara roligt om jag fick fler arbetstimmar så jag fick in lite pengar att kanske, låt säga, handla lite mat för.

I väntan på bättre tider får jag fortsätta lägga ut saker på Tradera, och leta efter andra saker att dra in på.


Ärligt talat så känner jag mig lite ledsen ikväll. Jag gör mitt allra, allra bästa att vara stark, positiv och optimistisk, men nu har jag precis betalat räkningarna, och inser att jag inte kommer kunna handla något alls, överhuvudtaget, på ett bra tag, om inte ett mirakel inträffar. Får väl glädjas åt att jag är van att leva snålt, och att jag kan det. Och så går jag ju ner i vikt också, så här... Jejj. Suck. Lika bra att gå och lägga sig. I morgon är jag säkert glad igen.

God natt!

4 kommentarer:

mammagumman sa...

Och så berättar du för alla som lyssnar vad som saknas i form av husgeråd, kläder, leksaker, barnprylar, möbler osv. Och så lovar jag att du kommer att få en himla massa saker gratis. Hela världen är full av prylar och tex jag skulle vara överlycklig om jag fick dela med mig av sånt vi inte använder men som är hyffsat ok till någon som du. Skriv en lista i bloggen vettja! Det är inte tiggeri utan det är äkta solidaritet. Kram till bästa mamman i stan. Från Anna

Mian sa...

Ååååh, fina fina Anna! Tack! *kramar om*

Anonym sa...

Det är dyrt att leva ensam med barn. Jag vet många som har det tufft ekonomiskt efter att ha separerat. Hoppas du och barnens pappa har delat lika på era tidigare gemensamma tillgångar och att han också betalar underhåll.

Camilla sa...

Tro mig, jag vet precis vad du går igenom...kul är det inte men vad gör man?
Kram!