lördag 2 januari 2010

Outbreak

Just nu känns det lite svårt att vara så där positiv och superpepp eftersom mitt ansikte skulle kunna användas i någon film om böldpest eller så. Trodde faktiskt att min hy var okej nu, efter att i nästan ett års tid haft minimala besvär. Nu är aknen dock tillbaka med nya krafter, så jag känner mig uuuuglyyyy.

Någon som har tips på något som fungerar i längden, eller ska jag försöka få en läkare att skriva ut Roaccutan? Jag är desperat nu! Vill faktiskt gärna slippa aknen innan jag får grått hår...

5 kommentarer:

Mia sa...

Uhh, know the feeling. Vinter och noll solsken får min hy att se ut som ett bombnedslag, inte vackert. Vet tyvärr inget botemedel. Jag hade hoppats lite på att det skulle bli bättre med tiden. =/

Linda sa...

Dom som kan acne, menar ju att har man det fortf efter tonåren, så krävs livslång behandling. A och o tror jag är rengöringen. Jag har testat Mary Kay. Det gjorde underverk med min hy.
Men det bästa är ju hudläkare, så man blir kvitt problemen.
Lycka till!

Tora sa...

AHA-behandling hos hudterapeut funkade rätt bra för mig, till exempel med MD Formulations men det finns andra också. Nu har jag Vichys rengöring och den är väldigt bra. Roaccutan verkar riktigt läskigt...

None sa...

Hej!

Jag har haft jättemkt problem med akne och ätit roaccutan ett antal gånger. När aknen sedan kom tillbaks ändå så fick jag ej äta mer roaccutan men jag provade laserbehandling, 2 ggr i veckan i 3 veckor. Och nu är huden fortfarande ok efter 3 år, bara litet pms-finnar ibland. Dyrt var det men värt det..

Mian sa...

AHA-behandling har jag testat, har gått en massa på ansiktsbehandlingar, testat mängder av olika rengöringar, solade solarium en period (vilket -tyvärr- hjälpte)provat en massa receptfria aknemedel och en hel del hälsokostpreparat.

På sommaren är ansiktet bättre, och från mitten av graviditeten med Viktor fram till nu. Eftersom jag bor i Sverige, och inte har planer på fler barn i närmaste nuet är det nog så att jag ska prata med en läkare och försöka få hjälp. Fick tips på andra mediciner på Facebook, så kanske löser det sig.

Laserbehandling tror jag också skulle funka, men jag har inte de pengarna som krävs, och kommer nog inte heller ha på ett tag.

Tack snälla ni för stöd och tips! Kram på er!