torsdag 21 januari 2010

Blä, blä, blä

Jaha ja... Viktor och Minna sover hos sin pappa i natt. Eller ja, sover och sover... Viktor kräks tydligen. Mycket.

Det finns en massa aspekter kring ämnet, men mest lider jag nu med Viktor och är rädd, rädd, rädd att helgen kommer innebära någon form av akutbesök på Huddinge, sondmatning och liknande. Måtte jag (ja, det blir jag som får roa mig med detta i helgen, pappan ska jobba)klara av det hemma, och måtte inte barnen bli så vansinnigt dåliga!

Hur vet man förresten om man själv är magsjuk på riktigt eller bara typ psykiskt sjuk...? Så fort det talas om magsjuka blir jag lite illamående, så ni kan ju gissa hur jag mår just nu... Nåja tiden lär ju utvisa det hela. Ser ett skräckscenario framför mig: Minna kräks, Viktor kräks och jag kräks. barnen blir uttorkade och så dåliga att jag måste åka in med dem, och vi krääääks hela tiden.

Måste nog dricka lite handsprit nu, känns det som!

2 kommentarer:

JK, sa...

dagens boktips på ämnet.. linda skugge - ett tal till min systers bröllop. ;)

Mian sa...

Ja, jag hört en hel del om den boken. Måste nog läsa den, faktiskt. Tack för tipset!