onsdag 5 november 2008

Lite trött, kanske


Det här är den tröttaste mamman ever. Och inte är hon vacker heller. Hon är däremot en klippa på att ta hand om sin sjuka familj. Om en och en halv timme ska hon upp igen och tvinga i unge och make vätska. Sedan ska hon, efter lite mer sömn, tvätta ungens nerkräkta sängkläder (efter ännu ett bakslag) om det är ledigt i tvättstugan. Kanske ska hon bryta ihop lite också. Hon ska däremot inte föda barn ännu, även om hon har nästintill konstanta sammandragningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*kramar försiktigt om mamma och Minna!*

Jösses vilken vecka ni har haft. Jag hoppas verkligen att alla hinner bli friska och pigga igen innan lillpyret kommer.

Mian sa...

*kramar tillbaka* Tack! Och jaaa, det hoppas jag med! :-/ Lite tufft att vara höggravid mitt i allt detta, faktiskt. Känner mig som något av en superhjälte/jonglör. ;-)

Anonym sa...

Du är en klippa älskling. Min gravida fru som tar på sig jobbet at ta hand om en kräkande unge och spyende pappa... Inget kul alls...
Puss.