lördag 11 augusti 2012

Melankolisk lördagkväll

Det doftar höst ute. Jag är trött efter en lång dag. Hemmet känns lite ödsligt med bara mig och snygghunden. I morgon jobbar jag, vilket känns förvånansvärt bra. Vad ska jag annars göra? Det är ju inte som att jag har en käresta att ägna dagen åt istället. Jag satsar istället på en tidig morgon, dubbel espresso och grönsaksdrink, promenad med hunden innan han ska på visit, löprunda i skogen, lång jobbdag och så kanske ett spinnpass på kvällen innan kvällspromenaden.

Jag ser på L Word och längtar ännu mer än innan efter kärlek, närhet, gemenskap, ömhet och samförstånd. Vad hände egentligen? Jag som brukade trivas så bra med att leva ensam och vara så realistisk med det faktum att min tid aldrig räcker till. Vem är denna ömhetstörstande tönt, och var är mitt hårda&besynnerliga jag?

Inga kommentarer: