tisdag 15 februari 2011

Stackars neurotiker

Idag hade jag besök av hantverkare. Det kan ha varit så att deras skor var fastmonterade på fötterna, på något sätt. I varje fall tog de inte av sig dem, trots att det ju som bekant, är en del snö ute just nu. Arbetsskor, åtminstone vid den typen av jobb, har grova sulor där saker och ting fastnar. Till exempel snö och grus.

De gick in och ut ur huset många gånger. Många gånger.

Nu är det väldigt rent igen, men det tog mig två timmar att få det att kännas okej. Ibland är det jobbigt att vara tvångsmässig.

Som extra krydda över alltihop ägnade barnen och jag sedan en god stund åt att pärla (jodå, det är visst ett verb, och då man pärlar gör man pärlplattor och sånt), vilket resulterade i några brända kretsar i mitt huvud (alla dessa pärlor på golvet, gaaaah!) som följd av all självbehärskning.

Hantverkarna kommer tillbaka imorgon då jag jobbar, så kanske blir det en ny storstädning på kvällen.

1 kommentar:

Linda sa...

Vi mammor till förskolebarn, vet att pärla är ett verb. Precis som pussla, pluppa och dega :-p Om du inte vet hur man pluppar, så är det en sån där platta med en massa små hål i. I dessa stoppar man färgglada "pluppar". Ser ut som svampar.. typ!