torsdag 19 augusti 2010

Nörderi

Jag är ganska stolt över att jag på många sätt är en nörd. En nördig tant, till och med. Jag njuter av att dricka mitt morgonkaffe ur fina koppar med fat, jag tycker folk överlag är ohyfsade nuförtiden, att vanlig hederlig snällhet är sorgligt ocreddigt, att köpekakor borde bannlysas och att det mesta blir godare med riktigt smör.

Jag är dock en ganska modern tant, vill jag påstå. Därför är jag glad att kunna tipsa om att man på Sveriges Radio kan ladda ner programmet Sommar till ipoden och lyssna igen och igen och igen! Jag har nu nördat ordentligt och laddat hem program från förra sommaren och denna. Om någon som läser detta också vill nörda lite och behöver lyssningstips, så säg till för all del!

1 kommentar:

Toril sa...

Ja riktigt smör ska det vara!
Å det ÄR gott att dricka ur lövtunna små koppar:)
Kram