torsdag 4 februari 2010

Klantskalle, drullmaja, klumpeduns!

Jaha, då har jag lyckats förarga en gammal knäskada då. Fint där. För många timmar i för höga klackar i lördags var inledningen, och idag trampade jag snett då jag skulle fånga in Viktor. Jag vred benet och smällen i knät var ett faktum.

Nu är knät svullet, instabilt och smärtar. En månad kvar till utbildningen. Känns lite lagom jobbigt och nervöst. Det hade det förresten gjort även utan utbildningen, har inte tid eller möjlighet att hoppa på kryckor och minns med fasa förra gången knäskålen hoppade ur led helt...

Dålig avslutning på en bra dag, kan vi ju sammanfatta det hela med.

4 kommentarer:

Toril sa...

Krya på dig! Allt gott:) surfade hit från mammagumman

Johanna sa...

Damn! Verkligen inte l'gligt för mnågon någon gång i livet, men sannerligen inte för dig nu!!! Ringa Runar?

Tora sa...

Stackare! Knän är dåliga, men de är förstås högt belastade. Du får stödja upp det med sånt där vad-det-nu-heter (eh, skydd?) och vila så gott det går.

Mian sa...

Toril: Tack!

Johanna: Ja, det är onekligen sällsynt olägligt med knästrul. Ja, kanske Runar kan hjälpa?

Tora: Mmm...hade ett knäskydd en gång i tiden, men...well...det är sort of borta. :-/ Och vila...fan! Nä, mitt knä får ta och skärpa sig, helt enkelt.