måndag 17 augusti 2009

För att göra en lång historia kort

Eftersom jag var fullt upptagen med att för första gången i mitt liv känna mig sjösjuk i natt är jag nu lite trött. Och yr. Stormar brukar sitta i ett par dagar för mig. Så jag fattar mig så kort jag kan (eftersom jag är jag blir det inte så kort som det borde):

Semestern. Hårdfakta.
Väder: Mestadels utmärkt
Vattentemperatur: Omkring 20 grader hela tiden, som kallast 16 och som varmast 23 (och då snackar vi ändå
yttre skärgården)
Sysselsättning: Springa efter barn, hänga med släkt och familj, laga mat och äta gott, plocka blåbär (20 liter,
bara från tomten), äta mängder med blåbär, plocka hallon och äta, plocka kantareller (7 liter,
mest från tomten), simma, spela sällskapsspel, läsa
Osysselsättning: Sitta vid dator, se på TV, prata i telefon (okej, då Precious T ringde gjorde jag undantag :-)),
andas förorenad luft
Minna: Helt blöjfri sedan strax före avresa, sjunger ständigt, galen i slipärtor, broccoli, blåbär, hallon,
smultron, jordgubbar, lax, morötter och karelska piroger. "Se på mig, Mummi. Jag är ingen baabis."
Viktor: Tre tänder, rundare, vildare. Äter sin egen vikt i mat varje dag. "Dadadadadada!"
Manfred: Många tänder, inte rundare (tror jag), inte vildare. Dövare (jodå, det går visst att böja ordet Döv). Väldigt glömsk (återkommer om det). "Va? Jag hör inte! Jag glömde"
Jag: Brunare, förhoppningsvis inte rundare och inte alls helt glad över att vara åter i "civilisationen" (glad åt
att återse vissa efterlängtade människor dock). Slagit mitt tidigare rekord i armhävningar ("riktiga", ja. finns det ett annat sätt?). Nöjd och något närmare harmoni än innan. "Jag måste bara plocka lite blåbär först"

Nu: Fyra sopsäckar med tvätt, ett hem i kaos, ett huvud som fortfarande lever kvar i gårnattens storm på havet, en kropp som ligger före en timme och väldigt mycket att göra...

Minulla on Suomin ikävä! (med viss reservation för fel kasusform)


Ber om ursäkt för den ytterst oöverskådliga och röriga texten ovan. Kom i håg att jag är lite ovan med tocken där moderniteter som datorer och sånt just nu. Har fullt sjå med att träffa rätt på tangenterna då jag skriver! Att skriva taggar tar en kvart just nu...

4 kommentarer:

anki sa...

Så där ja ! Även om jag inte bloggar för tillfället kommer jag i alla fall hänga med här, det är ett som är säkert !

: )

Anno sa...

Så skönt att höra att ni har haft det riktigt bra!
Jag har saknat dig här.
(Och jo, vi har haft det precis lika bra och underbart vi också, fast hemma.)

mammagumman sa...

Jippi! Välkommen hem igen!

Mian sa...

Och tack, hörni! :-)


(Förresten Mammagumman, nu kan jag inte kommentera på din blogg ens från mobilen! :-( Förhoppningsvis skaffar jag ny mobil snart, och kan ta igen det då. men till dess...Tråkigt. )