onsdag 28 mars 2012

Tufft att tänka

Ibland önskar jag att jag vore en av dem som inte engagerar sig. En av dem som inte oroar sig för miljön, som handlar utan att bry sig, en av dem som åt vilket jäkla kött som helst utan att bry sig om hur djuren haft det, en av dem som inte ständigt gick in i hetsiga diskussioner med människor om miljö, etik, homofobi, djurhållning, hälsa, feminism och könsneutralitet. Det är dock helt omöjligt, helt omöjligt, eftersom jag drömmer om en bra värld och vet att vi skulle kunna påverka så mycket om fler bara orkade tänka efter och engagera sig.

Jag blir så beklämd då det känns som om folk inte bryr sig och vågar begära förändringar. Tänk efter, för bövelen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Tora sa...

Heja Mia! Fortsätt! Jag tror faktiskt diskussionerna gör skillnad i längden. Vi tröttar kanske ut någon om inte annat =)