söndag 31 maj 2009

Mera muskler åt mig!

Igår kväll, efter en underbar heldag med härliga vänner och god mat, låg jag och funderade på hur det skulle vara att ha en snygg och rejält muskulös kropp av sig själv, bara så där. Att se ut som till exempel Pauline Nordin utan att behöva jobba för det. utan att träna, utan att gymma, utan att deffa. Skulle det vara något att drömma om, att inte behöva träna och ändå e ut som sitt ideal? Nej, om inget jobb låg bakom det hela skulle man ju inte få uppleva det fantastiska i att kunna omforma sin kropp successivt. Inte känna stoltheten över att ha skapat sig själv, så att säga. Inte njuta av det faktum att det går att förvandla sig. Dessutom gillar jag ju att gå till gymmet! Jag älskar känslan av brinnande muskler då man pressar ur sig det allra sista kraften i de avslutande repsen i ett tredje och sista set. Jag njuter av att kunna lägga på mer och mer vikter allt eftersom träningen ger resultat.

Den här mamman drömmer om att bli en riktig Power Mum, en Muskelmamma, och vägen dit har bara börjat. Sånt tar tid, men det är det absolut värt. Jag är taggad och glad.


Pauline Nordin. stulen bild

1 kommentar:

mammagumman sa...

Men tokis! Vill du se ut så? Du är mycket mycket finare!