måndag 23 juli 2007

Mellansnack

Eftersom vi råkar vara hemma för tillfället, min dotter lämpligt nog sover och jag inte vill gå och sova själv är det ju lämpligt med en semesterrapport. Första halvan av semestern, det vill säga, eftersom vi åker tillbaka till Finland i nästa vecka igen.

Okej, Minna sov gott på båten.
















Vi hade förbaskat trångt i bilen. Så trångt att vi blev tvungna att låna min galne morfars bil för att mamma och Anna skulle slippa sitta i knät på varandra.

















Som sagt, mycket grejor hade vi med oss...Och här har vi ändå redan burit bort en hel del.













Denna grav är den mest komiska som finns... I den finns inte Angelica (som ÄR-inte var- en hund) som min morfar tror, men väl en skogsmus, en fågelunge, en fågel, en ekorre och tre andra hundar. Komplicerad historia...

















Min älskade unge lärde sig somna i bilen. Det som krävdes var ett mantra ("hoppsista, hoppsista, hoppsista") som skulle upprepas gång på gång och en grön amöba. Äntligen löste vi den gåtan!




















Minna fick en matstol av Mummi, och genast blev våra måltider betydligt roligare för henne och lugnare för oss.
















Okej, får fortsätta min rapportering i morgon. Nu ska jag göra mig i ordning så gott jag hinner innan snuttan vaknar och vill äta igen. God natt.

Inga kommentarer: