söndag 17 augusti 2008

Tillbaka

Vi har nu faktiskt varit tillbaka i hela två dagar. Det kändes värdelöst att lämna Finland med det blev så mycket bättre då jag äntligen fick återse Tessan. Och hon hade dessutom med sig en rabarberpaj! Snacka om välkomnande!

Vi har blivit en vägg rikare medan vi var borta, och sedan hemkomsten har jag varit riktigt huslig och boat. Det är ju mycket beroende på min lilla inneboende i magen att jag boar, men det är ju också välbehövligt.

Annars blev jag lite blåst på sommarvärmen eftersom det blev sämre väder strax efter det att vi kommit till Finland igen. Det bästa vädret var alltså då jag var i Sverige och inte hade möjlighet att bada. Trist. Å andra sidan var det ändå underbart att vara på landet, trots vädret, och att få hänga med familjen. Det var riktigt trevligt att få hänga med sin man lite mer än några timmar på kvällen. Flera gånger under semestern gratulerade jag mig själv att jag en gång i tiden var så klok att jag gifte mig med Manfred. En av de bästa sakerna jag gjort, faktiskt.

Nåja, nu ska jag förbereda inför morgondagen, Minnas första dag på förskolan.

En fråga bara, varför måste jag bli så jäkla gravid över låren och överarmarna? Inte alls snyggt, faktiskt. Jag har sagt det förut, och säger (skriver) det igen; Det att alla gravida kvinnor är vackra är en myt!

Inga kommentarer: