söndag 25 mars 2007

Förändringar...

Fastnade i gamla bilder här vid datorn... Satt och skulle rensa ut gammal bråte eftersom hårddisken började rapa och känna sig lite väl mätt. Det gjorde att allt drog ut på tiden en del... Visst sjutton kastade jag en del gamla bilder. En hel del faktiskt. Samtidigt satt jag och förundrades över hur jag såg ut för ett-två år sedan, och hur jag ser ut nu. Jo, snacka om att en graviditet förändrar ens kropp!



Måste lägga in en gammal bild, som trots att den är tagen innan jag börjat träna på allvar ändå visar en helt okej kropp, inte alls så hemsk som jag tyckte då. Vad tragiskt att inte fatta det förrän nu i efterhand! Okej, att Minna är det bästa som hänt mig, men nog fasen blir jag ändå lite bedrövad av att se hur jag ser ut nu jämfört med då. Tröstar mig genom att titta på den lilla spädgrisen bredvid mig och låta mig fyllas av kärleken till henne.


Förresten känner jag mig lite som en mjölkko hos en fattig familj. Japp, det är sjukt långsökt, men ändå. Detta beror på att det känns som om min mjölk sinar, vilket jag hoppas att den inte gör.

Annars jag själv lagt om min kost helt, för att se om det hjälper Minnas mage. Hon har haft så ont flera kvällar, så nu har jag sedan i fredags avstått från allt vad mjölk heter för att se om hon mår bättre. Tror banne mig att det hjälper, och då är det ju en lätt uppoffring, även för en ost- och glassgalen person.



I dag dansade Minna med sin pappa... *tittar på min familj och njuter av kärleksruset*

3 kommentarer:

Fula tanten sa...

Vilken ljuvlig bild!
För att inte tala om pappa-dotterkorten...åh vad fina!
Kramar i massor

Mian sa...

*sjunger med mel: Flottarkärlek* "Jag var smal en gång för länge sen..."

Och ja, visst är pappa och dotter fina ihop? Synd att han jobbar så förbannat mycket, bara...*deppar*

Anonym sa...

Min fru... Alltid lika vacker. Jag kan också fastna framför de här bilderna... men lika mycket framför min fru och dotter när de ligger och sover idag.. (stolt make till Mia och pappa till Minna)