måndag 14 maj 2012

Fit for fight

Idag fick jag minsann leda mitt SkivstångSpinpass trots att det bara är måndag! Jag noterar dock med stor irritation hur jag fortfarande, en vecka efter min jättevurpa under löprundan, har en hel del sviter kvar. Mitt högra knä glappar och vill gärna vrida sig i sidled, och min högra armbåge gör galet ont inte minst i plankan. Helt stört att jag kan orsaka mig själv sådana blessyrer under en vanlig jäkla löprunda. Passet gick dock strålande, åtminstone hela vägen fram till plankan, efter den var höger arm i princip satt ur spel.

Crossfitpasset igår gick utmärkt, så det är egentligen således bara plankan och vanliga promenader jag bör undvika än så länge. Tur att det är så sjukt mycket mer tidseffektivt att att träna högintenssivt och att springa då... Eller...det där med att springa var ju så där, ja...

Inga kommentarer: