söndag 5 juli 2009

Nu är det klippt

Underbar helg! Vilka härliga vänner vi har, och vilka ljuvliga, vilda, galna ungar de (och vi) har!

Idag klippte jag Minnas hår för första gången. Hon är nu två år och fyra månader, och inte förrän nu har det känts som att det var dags... Alla andra jag känner har låtit klippa sina ungars hår ett antal gånger redan, men... Nåja.

Jag hade även fått ett hedersuppdrag att klippa en av mina favoritpojkars hår... Det gick så där. Vi kan väl bara konstatera att det var tur att föräldrarna varit kloka och tagit med sig trimmern, att Gusta Vasa-frisyrer inte ens klär den sötaste pojke, och att jag inte lär få uppdraget igen. I slutänden blev det himla fin i alla fall, men det var knappast min förtjänst! Den kloka mamman fick jag till bra i håret åtminstone. Alltid något. En bild på GV-frillan? Oookeeeejjj, om ni tjatar så.

8 kommentarer:

mammagumman sa...

Gud så gulligt med det arga lilla barnet! Vad duktig du är! Och sist men inte minst, har du krympt? Kram Anna

Mia sa...

Hahaha, Gustav Vasa, jag dör. Det var ju på pricken. =) Sött

Norrdalen sa...

Oj herrejesus så ledsen han är då! :( Men så gullig bild! Du får öva o klippa, även fast du inte har så många lämpliga att testa på :)

Tack för att du tänker på mig o magen :)
kram!

Anna sa...

Väldigt, VÄLDIGT, roligt.

Tessie sa...

min älskade lilla unge, så ledsen han var! Nu är han däremot rätt nöjd med sitt stubb :-) Så slutet gott...

anki sa...

haha stackars kiddo som blir plåtad mitt i sin sorg, kan inte låta blir att skratta här bakom skärmen...!

Mian sa...

Mammagumman: Ja, lite har jag krympt och lite har jag vuxit, allt beroende på vinkel. :-) Men det är fortfarande mycket arbete som återstår. Kram.

Norrdalen: Vet du, jag har varit mammas frisör i många år, men jag är helt enkelt inte bra på att klippa pojkar! :-) Och inte kan jag ju öva heller, då. Minns faktiskt hur jag och min vän Martin klippte min dåvarande pojkväns hår för hundra år sedan. Pojkvännen såg ut ungefär som Alvin gör på bilden... Både i håret och mimiken!

Anki: Ja, och det var dessutom den brutala mamman som plåtade, inte jag! :-) Jag bara klippte...*harklar mig lite*

Anonym sa...

Tessan berättade om Alvins skräckupplevelse ;o)