fredag 20 april 2012

Att lära sig

En finlandsbåt vänder en inte på en dag. Då en alltid vetat att en inte är villkorslöst älskad, och att det straffar sig hårt att säga ifrån, då är det svårt att sätta gränser och se till att inte bli trampad på.

Tack vare ovanstående vet jag exakt vad som är viktigt för mig att lära mina barn.

Viktigt är också att barnen aldrig ska höra mig säga något negativt om mitt utseende, aldrig kommer jag nedvärdera mig själv inför dem. Aldrig tänker jag låta dem tro att utseende och vikt betyder något. Aldrig tänker jag låta dem tro att det är en ska göra något annat än att vara stolt över sig själv och den en är.

Och då är det ju rimligt att försöka leva som en lär... Knepigt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Tessie sa...

Svårt när d gäller en själv men väldigt nyttigt! och sund inställning gällande barnen... puss

Tessie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.