söndag 10 april 2011

Jag vill inte vara en på tusen

På bipacksedeln till min tämligen starka allergimedicin Tavegyl läser jag om biverkningar;

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Trötthet, dåsighet, speciellt i början av behandling.
Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1 000 användare): Uppjagat tillstånd, speciellt hos barn, magsmärtor, förstoppning.

Trötthet/dåsighet, check! Det är som att vara tillbaka i spädbarnsdimman.

Magsmärtor, check! Herrej*ajösses vad jag har ont i magen! Och antingen håller jag på att bli tjock med raketfart eller så har jag hittat en till biverkning; svullenhet! Jag ser för närvarande en smula gravid ut, och det är ju onekligen ett synnerligen tveksamt nöje.

Åh, vad jag hoppas dessa biverkningar är övergående, för annars kommer det vara väääldigt jobbiga veckor framöver.






Inga kommentarer: