måndag 16 maj 2011

Tvångsmässiga mamman

Min städnoja har gjort att mina barn står som levande frågetecken emellanåt. Idag pratade jag om dammråttor (varför har jag redan glömt bort, måste jag erkänna) och Minnan tittar på mig och frågar:
-Vad är dammråttor?
-Det är stora klumpar av damm, kan man säga.
-Vad är damm?
-Eeeh... det är liksom grått ludd som...kan ligga på golvet i hörn och under sängar-
-Varför, mamma?!
-Hmm...jaaa...det kan bli så om man inte städar så mycket...

Tja, jag vet inte, jag...Min förklaring kan ha gjort henne skräckslagen, det lär ju visa sig. Kanske ska jag låta det gro igen någon gång så hon kan få se en riktig dammråtta under sängen.

1 kommentar:

Fru Egeland sa...

Ha ha om dom inte finns hos Manne ( för jag inbillar mig att han inte har städnojja) så kan du ta henne till oss ;-)