onsdag 14 oktober 2009

Så där trött

Jag är så där trött som man bara blir av att ligga back på sömnen, utfodra och klä två små barn, bädda sängar, stressa till dagis, promenera 15 km, träffa vänner, leka med barn, titta på ny förskola, mata fåglar, utfodra barn, läsa sagor, äta, sortera torr tvätt, hänga blöt tvätt, leka med barn, medicinera barn, bada barn och få i dem välling, natta barn, torka golv, rasta hund, röja i kök, slå axeln i dörrposten så man ser stjärnor och har ont ett par timmar efteråt, bada, kasta sig upp ur badet alldeles dyblöt för att springa in i sovrum och trösta och amma bebis som vaknat och skriker, kolla mail med skjuta upp det där med att svara lite till, försöka läsa gårdagens morgontidning färdigt fast ögonen går i kors och fundera på hur man orkar ta sig från soffan till badrummet för att tandtråda och borsta tänderna för natten. Jag är väldigt trött.

5 kommentarer:

Mia sa...

Åh herregud, jag tror jag fick lite av din trötthet bara av att läsa. Nu vill jag vänta med barn med minst 20 år, haha.

Maria Egeland sa...

Tror att du har lite för höga krav på dig!
Jag föreslår att du plockar bort varannan aktivitet som du har skrivit. uteslut:bädda sängar,promenera 15km,leka med barn,mata fåglar,läsa sagor,sortera torr tvätt,leka med barn,bada barn,torka golv,röja i kök,bada,kolla mail.....
Kram

Mian sa...

Mia: Eller så ser du bara till att varken bli femtiotalsfru eller ensamstående mamma! ;-)

Maria: Du har väl en viss poäng där... Fast jag finner å andra sidan nästan en pervers njutning i ett renstädat skinande hem, så på sitt sätt ät det värt det. och dessutom kommer jag numera i mins smalkläder, så alla aktiviteter lönar sig!

Anonym sa...

Varför alla dessa måsten....

Mian sa...

Vem sade något om måsten? Vissa saker gör man bara