söndag 9 mars 2008

Litteratur och språkutveckling

Ungen kan nu säga mamma, pappa, nej, vovve (så vi förstår i varje fall) och idag utökades ordförrådet med ordet klocka (uttalas som kocka, men i alla fall!). Hurra för Snuttan! Så himla häftigt! Jag är övertygad om att det hör i hop med att jag pratat snudd på oavbrutet med henne från början (nästa ord kanske blir "tyst"), och att vi läst en massa bra böcker högt sedan hon var betydligt yngre än nu.

Favoritböckerna är Max Potta, Max balja, Knacka på, Trasgänget i djungeln och Muuu, säger kon. Förstklassig litteratur, ska ni veta! Max är nog bäst av alla, både text- och bildmässigt.


För övrigt tycks min iPod ha lagt av. Plötsligt låste den sig på ett ljudspår, och nu går det inte att göra något alls med den. Datorn lyckas inte på kontakt med den heller. Hoppas det fixar sig då batteriet laddat ut och jag pluggar in den igen. Vad ska jag annars ta mig till? Behöver den ju! *deppar lite*

1 kommentar:

Anonym sa...

Tips på andra böcker som har varit uppskattade här hemma är Ingrid böckerna. Skrivna av katarina janouch (stavas de så?) Nova älskar också Max böckerna.