tisdag 28 augusti 2007

Nostalgitrippar


Så hur fasen tänkte människan?? "Jag vet! Om jag tar på mig en död chinchilla kommer brudarna falla som furor!" Eller var det hans "vänner" som låg bakom det hela?
-Jamen grabbar, är ni säkra på att jag kan gå så här? Jag ser inte dum ut, då? jag vill ju inte att folk ska garva åt mig.
-Nej för fan, Bosse. Du ser skithäftig ut!
*fnissar bakom intet ont anandes Bosses rygg*

Oavsett hur det hela gick till är ju resultatet...intressant, annorlunda, kreativt. Men Bosse, det är faktiskt inte snyggt! (Undrar förresten hur Bosse ser ut till vardags, och vad han jobbar med?)

Och här är nog fan ord överflödiga, jag överlåter till läsare/betraktare att komma med eventuella kommentarer. Vill dock påpeka att deras hjälmar är gjorda i skinn! Och som den kloke Stellan Egeland påpekade; det enda svart-vit kamouflage funkar att gömma sig med är vid björkar och kossor!

Idag var vi så och hämtade mina sista grejor i gamla singellyan i Uppsala.Känns skönt att få det överstökat, men lite vemodigt var det allt att återse min gamla, lilla lägenhet. Tjejen jag hyrt ut till hade gjort så fint! Och så saknar jag fortfarande Uppsala, även om jag trivs bra i Södertälje. Ungen var fantastisk ända till sista timmen. Då hade hon ledsnat, och vem är jag att klandra henne? Det blev en bilresa full med sjungande, mobillyssnande, och allmänt låtande. Ackompanjerat av en hög bebisstämma...

Förresten så sitter jag nu här och känner mig både rörd och väldigt glad. Tittade just in på Lisas bilddagbok. Hon har skrivit så fina saker att jag blir alldeles varm. Puss på henne!

1 kommentar:

Anonym sa...

"en död chinchilla"!!!
Jag DÖR av garv! :D