måndag 25 juni 2007

Semesterdags

Så ska Minna och jag åka på semester... Vi ska åka till sommarstugan, tillsammans med Anna och Minnas mummi och vara hemifrån i hela tre veckor. Sommarstugan ligger i Finland, utanför Ekenäs i yttre skärgården. Det är mitt paradis. Känns tufft att vara ifrån Manfred så länge, och det är lite jobbigt att han och Minna antagligen får börja om från scratch sedan, men vad är tre veckor jämfört med ett helt liv?




Midsommaraftonen firades i Hummelhaga med underbara vänner, och vi hade verkligen hur trevligt som helst. Det var anspråkslöst, sällskapligt, gemytligt och alldeles, alldeles underbart. I övrigt har jag, Minna och Doris fått roa oss på egen hand med hjälp av hästar och vänner eftersom Manfred varit tvungen att jobba så vanvettigt. På bilden ses Minna prata med sin gudfar Frank.






Klippte mig kort idag. Det var så illa tvunget eftersom håret gick av, och jag tappade stora tussar hela tiden. Nu är det kortare än jag haft på länge, men rätt okej. och det växer ju ut!

När vi sedan kommer hem från Finland hinner vi vara hemma drygt en vecka innan det är dags för MC-dagarna i Västervik. Då kommer Camilla, Johnny och Nella med oss. Ska bli så underbart roligt! Vi ska turas om att kränga t-shirts och vara trevliga i MC Nytt-ståndet. Då den helgen är över och tidningen lämnad till tryck bär det åter av till Finland. Och denna gång ska herr Chefredaktören minsann med! Hurra! Vi får umgås som familj!





Enda tråkiga med allt detta är att Doris inte kan vara med. Känns inte alls bra att vara ifrån henne så mycket, men jag vet att hon får det bra hos svärmor under tiden.




Okej, det var det på ett tag...

I´ll be back.

1 kommentar:

Fula tanten sa...

Nu får ni komma hem snart!
Min telefon är död. :-/
Hoppas ni har det underbart!